vliegreis en "landen" - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Familie Verhagen - WaarBenJij.nu vliegreis en "landen" - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Familie Verhagen - WaarBenJij.nu

vliegreis en "landen"

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 November 2019 | Australië, Melbourne

Na een redelijk goede nacht was het 4 november dan zo ver. We zouden op tijd vertrekken. Helaas waren er echt overal, ja zelfs op de sluiproutes, zoveel files dat we aan de late kant waren voor de checkin. Daar bleek het zo immens druk dat we al lopend door de slingerpaadjes afscheid moesten nemen. Dat was niet echt wat we voor ogen hadden gehad. Elianne had het heel zwaar en heeft veel gehuild, maarten bleef je vooral heel raar aankijken want mama zien huilen dat was toch wel gek.
Vanaf het moment van arriveren op schiphol tot in het vliegtuig hebben we niet gezeten, wachtrij naar wachtrij, en eenmaal aangekomen bij de gate ging deze al bijna sluiten.
Gelukkig ging de reis heel goed. Stijn heeft vooral de binnenkant van zijn ogen gezien. Elianne en maarten waren op de eerste vlucht nog wakker, maar de 2e vlucht zijn ze ingestort.

Wat was het gek om wakker te worden en te beseffen dat dit je nieuwe leven is.
Het voelde zeker niet als vakantie. De eerste dag moest er namelijk al meteen het een en ander geregeld worden. De huurauto moest opgehaald worden, wim moest een aantal dingen doen voor zijn werk en er moest gezocht worden naar woningen. Het zoeken naar woningen werkt hier net allemaal wat anders. Er zijn open dagen van huizen, je hebt dan 10 min om het huis te bezoeken en dan doe je een aanvraag.
Op dag 2, 3 en 4 zijn wij hele dagen weggeweest zo ongeveer om van hot naar her te rijden.
Ook hebben we een auto moeten kopen. Het is een Mazda cx-9 geworden met 7 zitplekken, dus extra ruimte voor bezoek ;-)

Na 3 volle dagen hebben we aan het einde van dag 3 een aantal aanvragen gedaan voor huurwoningen ( 4 ) Eigenlijk mag je er maar 1 tegelijk aanvragen, maar daar letten ze hier niet zo op geloof ik.. Dus meteen maar 4, in de hoop dat we toch ergens in aanmerking komen voor een woning. we hopen komende week iets terug te horen, maar het is allemaal op zijn elvendertigst hier, dus het zou ook zomaar nog even kunnen duren.

Mochten we nu aan het begin van de week al iets horen gaan wij lekker nog even op vakantie nu mijn moeder en Freek er nog even zijn.

Naast alle regeldingen heb ik het ook nog voor elkaar weten te krijgen om een broodrooster in brand te laten vliegen. Geen idee hoe, maar het is gelukt.

Elianne en maarten vinden het hier eigenlijk best leuk, al durft Elianne dat nog niet helemaal toe te geven.
Ze heeft vandaag zelfs in het engels een aardbeien milkshake besteld (al was het hier niet echt weer voor)

• 10 November 2019 - 12:21

Opa Jan:

We hebben het aan den lijve mogen ondervinden, de files op die maandag en de enorme drukte op Schiphol. Wij vonden het ook jammer dat we niet rustig en gezellig afscheid konden nemen, maar dat alles gepaard ging met stress, en dat we zelfs niet zonder onfatsoenlijk en bot handelen bij jullie in de buurt konden komen. Ik zag zelfs bij de altijd kalme Wim af en toe wat onrust in de ogen..... Dan is er sprake van een ernstige situatie! Dat afscheid gaan we dan in april maar netjes over doen!
    Zo terugkijkend op de eerste week in Australië denk ik dat jullie in een paar dagen tijd al veel gedaan hebben. Je moest ook nog acclimatiseren, de kinderen moesten hun draai vinden, iedereen maar zeker ook Stijn moest in een ander voedings- en slaapritme komen. Goed dat Angela en Freek er zijn om dat mee te ondersteunen.
    Wat betreft de broodrooster: laat het ook vooral daarbij blijven, en ga die grote bak niet achteruit inparkeren. Ook weer een grote verandering: van een daewoo (of was het een subaru) naar de Mazda CX9..... Wel een zuiperd, of valt dat mee?
    Succes de komende week! En we duimen voor een geaccepteerde 'application'....

• 10 November 2019 - 16:36

Jeanne Geubbels Denissen:

Beste Lisette en Wim,
    Ben heel benieuwd hoe dat het er over enige maanden uitziet, down under.
    Just in case, ik heb nog wat mail adressen van familie, misschien dat zij jullie kunnen helpen met huizen end.?
    Heel veel succes! Jeanne

• 14 November 2019 - 00:28

Petra :

Hoi Aussies.........fijn weer n bericht van jullie te lezen.....leuk om op deze manier jullie avonturen te kunnen volgen...veel te regelen ,zoeken naar n eigen plek, acclimatiseren, .......dan is het inderdaad fijn dat er 2 vertrouwde mensen meer zijn om jullie in van alles te ondersteunen.....succes met alles!......... hier is het waterkoud en vroeg donker....maar wel mooie herfstkleuren........lieve groet..petra