Klaarmaken voor vertrek - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Familie Verhagen - WaarBenJij.nu Klaarmaken voor vertrek - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Familie Verhagen - WaarBenJij.nu

Klaarmaken voor vertrek

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Oktober 2019 | Nederland, ettenleur

Nog 6 dagen. Ja echt, nog maar 6 dagen te gaan en dan zitten wij in het vliegtuig richting ons nieuwe leven op een nieuwe plek op aarde.
Laat ik beginnen met het feit dat ik dit nooit gedaan zou kunnen hebben zonder mijn gezin. Samen maken we hier vast iets heel moois van.

Veel mensen vragen ons hoe lang we gaan blijven. Het lijkt een hele makkelijke vraag met een nog makkelijker antwoord, namelijk, voor altijd.
Dit is inderdaad de insteek. Wonen, werken, spelen en leren in een ander land met andere gebruiken. En zolang dat goed gaat en wij het er naar ons zin hebben blijven we hier.
Wim heeft een vaste aanstelling, daar zal het niet vanaf hangen. Ons visum is voor 4 jaar, maar mag verlengd worden als we werk hebben.
We hebben onszelf minimaal 2 jaar gegeven om echt te wennen en te leren leven zoals we dat ook hier zouden doen.
Dus wat is voor altijd....

Inmiddels zijn we al een heel eind.
- De container is al lang weg en zal rond 30 november aankomen in Melbourne, dan staat hij daar nog 3 weken voordat hij vrijgegeven wordt.
- ons huis is verkocht en we wonen tijdelijk in het huis van mijn schoonvader
- we leven sinds gisteren uit de koffer en de meeste kleine spulletjes zijn ingepakt.
- extra vaccinaties zijn gehaald om daar straks naar school te mogen.

De laatste restjes/speelgoed en reisbagage wordt van het weekend ingepakt.
En ik moet zeggen, we zijn er redelijk rustig onder. Het voelt nogsteeds onwerkelijk, je kan er niet een bepaald gevoel aan geven, dus zien we wel wat er gaat gebeuren en laten we het op ons af komen.

Voor nu zijn we er klaar voor en ben ik benieuwd naar het nieuwe avontuur dat ons te wachten staat.
Zolang ik mijn gezin bij me heb komt dat vast goed!

  • 29 Oktober 2019 - 15:32

    Rosanne Lasaroms:

    Beste Wim, Lisette en de kindjes,

    Ik wens jullie alle goeds, maak er een heel mooi avontuur van samen.
    Ik blijf jullie zeker volgen, dankbaar dat ik een klein beetje mijn bijdrage heb mogen leveren in het voortraject.

    Een hele goede reis gewenst.
    Lieve groeten, Rosanne Lasaronms

  • 29 Oktober 2019 - 15:41

    Patricia:

    Heeeeeeeel veel succes en plezier samen!!!

  • 29 Oktober 2019 - 18:34

    Mandy, Elske, Timo En Jonas:

    Heel veel plezier, succes, geluk, liefde, gezondheid en al het andere goeds gewenst!

  • 02 November 2019 - 09:05

    Hans En Tineke Verhagen:

    Hoi, Lisette, Wim en kids,

    Ook namens ons heel veel succes gewenst down under! Ook wij blijven jullie volgen en hopen dat jullie o.a. via deze site contact willen blijven houden. Goeie reis, geniet van jullie laatste dagen hier en een mooie toekomst ginds, Zoals de Aussies zeggen: "no worries mate". Doe wel de groeten aan crocodile dundee,,,,,,,

  • 02 November 2019 - 11:42

    Jan Verhagen:

    Hoi Wim, Lisette, Elianne, Maarten en Stijn, ook opa Jan staat aan de vooravond van -wederom- een ingrijpende gebeurtenis. Jullie verhuizen naar het verre Australië en hoewel we zeker contact zullen houden via skype en dat soort podia/media, wordt het toch anders dan de regelmatige bezoekjes en klusjes en oppasmomenten.... Maar vooral voor jullie zelf is dit een heel grote stap: een nieuwe leefomgeving, een nieuwe woning, een nieuwe -laat ik voorzichtig zeggen: uitdagende- baan, nieuwe scholen voor de kinderen, nieuwe vrienden en kennissen, nieuwe zeden en gewoonten en regels (al went links rijden snel, kan ik je uit ervaring zeggen), de winter in onze zomer en andersom, een andere sterrenhemel, geen (intocht van)Sinterklaas en geen -zwarte-pieten-discussie (gelukkig, pffff), ga maar door: alles wordt anders.
    Deze opa zal jullie missen, en eerlijk gezegd hoop ik dat het andersom ook zo is -maar niet te erg, he!-.
    Veel plezier en geluk in Australië: ik wens jullie allemaal toe dat je snel inburgert, snel went en er je draai vind, en dat jullie later zullen zeggen: 'dat was een goede stap, voor ons en voor de kinderen'.
    Overmorgen nemen we afscheid, maar in maart/april zien we elkaar weer in Australië! Ik en Elly kijken er naar uit.

  • 02 November 2019 - 17:00

    Petra En Paul :

    Lieve Wim,Lisette,elianne,maarten en stijn.....
    Ja...4 november komt steeds dichterbij....de trein dendert door...we hebben bewondering voor jullie dapper besluit....wat gaat dit avontuur jullie brengen?...we wachten af,gaan het volgen en mee be-leven...we wensen jullie van harte een goede reis,een goede start en voorspoed in Australië!!!...dikke zoenen...Petra en Paul...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie

Actief sinds 29 Okt. 2019
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 2222

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2019 - 30 November -0001

Emigratie melbourne

Landen bezocht: